Alla inlägg under juni 2008

Av Linnea Sims - 10 juni 2008 22:36

Det var bannemej en pers att ta sig hem i det ganska vindrika vädret idag, förutom att min bensindrivna bil hackade sig fram på en diseltank. (opps! har inte nämt det för timmy än..)

Blåste det såpas mkt att vår lilla grusvägen var mer lik en timmer flod med alla nerfallna grenar o träd.


Väl hemma möts jag som vanligt av mina tre dammråttor, studsandes upp o ner likt jojjos på knark.


När jag väl plockat upp det Jato tuggat på under dagen (idag min nya bikini överdel). Var det dags för jyckarna att få sitt. Jag kan inte säga att skogs promenaden var direkt trevlig, man var ju mer eller mindre vättskrämd att få något i huvudet, men man fick ju upp pulsen ivarje fall!


Sen hanns det med att träna lite lydnad, vi är ju anmälda nu... Till ungdoms SM... Går av stapeln första helgen i agusti, skall starta i lydnad & agility och har ångrat mig 1000 gånger om att jag anmälde mig o Mizty. Urk. Vill inte.


Men men, man får väl göra det bästa av det, lydnaden är jag inte så nervig för, det grejar sig alltid. Det är mest agilityn. Det har ju fresten alltid varit agilityn som är problemet. Ja menar jag är ju en riktig tävlings människa när det gäller andra grenar. Men innan jag startar ett agility lopp mår jag dåligt i flera veckor, och risken att jag skall spy när dommaren ger start signal är groteskt stor. Med den galningen till hund jag har kan ju allting hända under ett lopp.


/ Linnea




Ovido - Quiz & Flashcards