Alla inlägg under april 2009

Av Linnea Sims - 19 april 2009 17:53

Ofta hör man frasen ´det är så svårt att läsa hundars språk´....

Jag o min vovve har en ganska tydlig kommunikation.

Av Linnea Sims - 15 april 2009 20:24

Jaha, påskledigheten  tagit slut, tillbaka i Mariestad.


Denna gången kommer jag stanna i skaraborg längre än vanligt... skolan hela veckan och därefter fira födelsedag i Skövde med räddnings träning hela helgen, för att sedan fara tillbaka till skolan igen... Två veckor utan Göteborg. suck! Mitt hem är min borg.


Delar med mig av en tanke jag vaknade med idag: Vem har jobbet som pussel designer? Varför är formen på alla pusseldelarna i olika pussel extremt lika? Är det någon som bestämmer formen på bitarna? Varför är det så ovanligt att folk  presenterar sig som pusselmakare? Det måste ju äna finnas en himmla massa folk som tillverkar pussel...


Mitt blivande yrke "pusselanställd" alt. deltidsanställd "behovspusslare".




Ovido - Quiz & Flashcards