Alla inlägg under oktober 2007

Av Linnea Sims - 29 oktober 2007 16:24



Idag skulle jag kunna ha massor att skriva om...


Tex hur fint Jato tog gårdagens spår

eller hur grym Jato är på uppletande

eller att Jato har lärt sig ligg

eller att Jato har tränat sök

eller i största allmänhet hur underbar min lilla Jato har varit dom senaste dagarna...


...men medan jag sitter i bilen påväg hem till min dator och funderar på hur mycket jag har att skriva om, tuggar Jato av alla bilbältena i baksätet...




Av Linnea Sims - 26 oktober 2007 15:33

Då jag inte tränar så mkt hund har jag fördrivit tiden framför datorn. Jag borde igentligen engagera mig att göra en riktig sida en gång för alla...men tills vidare  får det bli lite halv taskiga gratis sidor.


              http://www.123minsida.se/sims

Av Linnea Sims - 18 oktober 2007 10:58



Tre starka skäl till att jag är en god hundmänniska:



Barn & Familj

Jag har inga planer på barn för huvud taget dom närmsta 10 åren. Jag har aldrig riktigt förstått meningen med att skaffa unge, det är dyrt, dom är nakna, dom gör ifrån sig innomhus, säger olämpliga saker vid fel tillfällen, ifråga sätter saker ständigt, skriker så fort dom inte får som dom vill, slåss ostraffat, är vakna störredelen av dygnet och väsnas i mataffärer.


Det är inte så att jag hatar barn, men jag avundas ju helt klart dom som vill ha barn. Vilket underbart liv man måste ha för att faktiskt önska sig ett så eländigt livslångt bekymmer som ett barn innebär...


Mode & Trender

Stilletklackar, snäva kjolar och lösnaglar...? Vem har tid för sånnt? Och dessutom så har man knappt köpt ett plagg innan det är "ute". Passtell färgade shalar som inte värmer och handväskor som knappt rymmer en klicker.


Här gäller fleez-tröjor, kängor och galon ställ, matchande färger i mörkgrönt o svart. Året runt.


Café & Bio

Det finns inget värre än att gå på bio! Varför skulle det vara så himmla kul att gå på bio i sällskap med någon annan? Snacka om att ha en osocial relation till personen man tittar med. Då är det bättre att hyra filmen och ha en mysig hemma kväll eller att spendera tid på annat sätt tillsammans, ta en promenad med hundarna kanske...


Ett annat bra sätt att spendera pengar på är att göra ett café besök. Främst så är det svin dyrt! Därefter så är det ofta knökfullt på stans caféer.

Jag tycker det är gör mysigt att gå på café men det är defenetivt inte värt att betala 60 spänn för en kaffe och delicato boll...kalla mig snål.



Jato & Dessi





Av Linnea Sims - 13 oktober 2007 15:22

Den här veckan har varit en smula rörig och framförallt DYR!


Det började i måndags eftermiddag då Mizty börjar spy okontrollerat varje kvart, så fort jag var på väg ut till bilen för att köra henne till blå stjärnan såg hon ut precis som vanligt igen, letade efter en pinne och såg almänt pigg och kry ut. Och så betedde hon sig hela måndag och tisdag förmiddag. Ena sekunden spydde hon som en gris andra så var hon som vanligt. Då jag vart inne med henne på djursjukhuset och dom komenterade min dödssjuka hund med "vänta bara tills du väntar barn", så kollade jag även med uppfödare i närheten vad dom hade att säga angående valpar i magen och illamående. Då alla vart överens om att hon såg havande ut och att hon förmodligen mådde illa pga växande valpar, såg jag fram imot att få sova lungt. I tisdags kväll började beardisen att hosta sent på natten, när hon fortfarande hostade lite gran på morgonen ringde jag blå stjärnan som inte kunde säga varken bu eller bä. Jag han knappt lägga på fören ALLA mina tre sötnosar hostar ikapp + katten! (vad är oddsen att katten skall bli smittad?)


Detta har resulterat i lugna koppelpromenader, inget lek o bus, total isolering för både hundar och katt.


+ att jag blir tvungen att ha Miztys ev valpar hemma...


Förutom veterinärkostnaderna har jag tagit ledigt från jobbet & köppt svindyra koppel och halsband för att ha något att rasta dom i.


Det är dyrt med djur.


Av Linnea Sims - 7 oktober 2007 15:47

Dessi försvarar sin matskål, kanske inte den mäst sunda aktiviteten. Men hon ligger ju inte i soffan och sover som vanligt ivarje fall!

Ovido - Quiz & Flashcards