Alla inlägg under mars 2009

Av Linnea Sims - 30 mars 2009 21:00

Efter ha varit sjuk i ca. 1 vecka kom jag tillbaka till skolan och fick den ljuva nyheten att jag fick PALSTERNACKA som grönsak att odla upp och skriva uppsats om. kul, alla andra fick välja mellan himmel och jord och jag fick tilldelat mig den högst facinerande palsternackan....

Av Linnea Sims - 4 mars 2009 19:00




 

Frågor och svar, när man bor på ett studenthem:



Var tog min lunch låda vägen?


I min student korridor gäller en så kallad 24 timmars regel. Det som inte rörts i kylen på 24 timmar tillfaller "upphittaren". "Upphittaren" anses dock ej ha anvar för att diska lunch lådan.  



Hur vet man att det bor en  manlig indier i sin studentkorridor?


Man kan notera det när man träffar en manlig indier och han säger att han bor här. MEN man kan också ana att det bor en manlig indier i sin studentkorridor när det blå köksgolvet har stora gula curry fläckar all-over. Eller när man kokat vatten i en kastrull och sedan snällt får sila bort riskorna ur sitt kaffe.



Hur vet man vad Mariestads enda matbutik har extrapris på denna veckan?


Man kan läsa det på reklambladet dom skickar ut, MEN varför inte bara kika på köksbänken? Denna vecka?, köttfärs. Defenetivt rå köttfärs över hela köksbänken. Och vi har inte en liten köksbänk, onej, 4,5m köksbänk med små slamsor rå köttfärs precis på varje centemeter.



Men det finns ju fördelar med att bo i en student korridor....

Bokar man en tvätt tid, så bokar man samtidigt upp en tid på pingisbordet i rummet brevid. Mycket praktiskt, motion och rena kläder samtidigt!

Problemet i min student korridor är att fler individer spelar pingis än vad dom tvättar, och det finns praktiskt nog inga tvätt tider på 3 veckors tid.



UPPRÖRD

UPPRÖRD
UPPRÖRD





Ovido - Quiz & Flashcards