Alla inlägg under november 2009

Av Linnea Sims - 23 november 2009 18:57


   Idag hände något fantastiskt. Jag gjorde klart hälften av mina rest arbeten och inte nog med det jag var klar innan lunch! Det ingår annars i min karaktär att sätta igång med en massa onödigt flådiga projekt och liksom aldrig ro iland med dom. Det är inte så att jag bara börjar för att sedan tröttna och ge upp, nej jag gör hela grejen och sen ger jag upp när jag skall stoppa arbetena i ett mejl eller när det är dags för att stavnings kontrollera. Men jag är som en triss lott - plötsligt händer det!


För att fira att jag avslutat dessa arbetena brukar jag alltid påbörja andra stora projekt, man vill ju inte bryta cirkeln. Så idag blev jag stolt ägare av två stycken guldiga stick pinnar! Jag skall bara hitta en bok för dummis eller en döende tant så jag fattar hur f**n man gör.


Jag fattade också det kloka beslutet att jag istället för att gå och ta den där svin-sprutan så räcker det med en jäkla massa c-vitamin. Linneas fruktstunder skall nu bli en vardags rutin. Jag stötte dock ihop med ett par mindre goda bollar i butiken: Sweetie & Pomelon, jag har aldrig förtärt något så vidrigt en blandning av sur graape och suschi.












Av Linnea Sims - 20 november 2009 17:18


Okej, jag erkänner jag använder endast min blogg när jag är riktigt förbannad eller vill skryta. De så må vara!



Som åtgärd mot den globalt ekonomiska krisen har jag blivit ett flitig tradera-offer. Om jag handlar via nätet för att göra min samhälliga plikt eller om jag bara tycker-synd-om-mig shoppar hör inte hit. Men nu jäklar skall jag stämma nån. Jag vinner en aktion gällande en ny vit t-shirt i storlek medium med en grotesk text på och känner mig förhållandes vis nöjd över mitt kap, trots att tröjan är en storlek för stor. Aktionen gick endast för 12 spänn + frakt så jag kan till och med betala på en gång och väntar sedan på mitt köp som skall anlända med posten. När jag får paketet så är jag ivrig, som ett barn på julafton, och det gör mig inte så mkt att tröjan är blå istället för vit. Inte heller gör det mig så mkt att t-shirten inte har den minsta streetch funktion, knappt skulle kunna passa en chiwawa...jag snackar extremt liten storlek noll. Det var ju kul att få paket! Det är ju inte så ofta, och klart värt 12 kr + frakt! Det kanske blev lite fel men jag är ändå väldigt nöjd, om inte annat så kan jag ju skänka tröjan till ett barn i yttre mongoliet som inte kan läsa den förnedrande texten.


När jag några dagar efter paketets ankomst, får yttligare en påminnelse från tradera att jag GÄRNA FÅR LÄMNA ETT OMDÖMME om hur jag uppfattar säljaren av aktionen, tänkte jag att jag skulle vara en duktig köpare och lämna ett jäkla omdömme. Jag svara på frågor som : skickades varan fort? var frakten rimlig? uppstod några problem? jag svarade att jag var mycket nöjd med säljaren men att beskrivningen inte stämmde överänns med varan dom skickade. Det är ju sant! Det tog tre sec. så ringde det i mobilen från företaget som hade lagt ut annonsen, mannen i andra änden var smått hysterisk för det "dåliga" omdömmet jag gett och lät lätt irriterad och rentutav sur. Han erbjöd, nej, tvingade på mig en ny t-shirt som skulle skickas med en gång om jag tog bort omdömmet. Jag tyckte det lät helt ok och lovade ta bort omdömmet så snart jag hade datorn framför mig. Därefter ringer han mig 4 gånger under föreläsning och vill promt att jag skall resa mig upp, gå hem, sätta mig vid datorn och ta bort omdömmet jag gett. Han hade minsann redan skickat tröjan, och jag skulle inte änns behöva skicka tillbaka den gammla osv. 


Jag tog bort omdömmet under lunchen och några dagar senare (idag) får jag det nya paketet. På utsidan av detta paketet finns en påklistrad lapp: " Lämna gärna omdömmen på tradera" Inuti ligger en BLÅ t-shirt i storlek XXL OCH lyssna på det här: EN 50-lapp i en plastficka.


Jag var inte arg från början men nu jävlar! Till en början sket jag i det, det gjorde ingenting att jag betalt för en t-shirt som knappt gick på ett magert spädbarn eller att färgen var fel, det gjorde inget att företaget ringde ner mig hela förmiddagen och endast var måna om sitt ryckte och inte alls trevliga eller hade någon god kund kontakt. men skicka faan ingen  50-lapp!Vad i hela friden skall jag med den till? 

-"Här ta en 50 lapp och var tyst."

-"Lite pengar löser allt...."

Vad vill dom ha sagt med en 50 lapp?



Förutom att jag skickat världens argaste mail till företaget, så blir min hela uppgift nästa vecka att sänka detta socialt okompetenta företaget. Och trycka upp bägge blåa t-shirtarna + 50-lapp där solen inte lyser på den ansvariga!

UPP TILL KAMP!


Ovido - Quiz & Flashcards