Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

frågor och svar

Av Linnea Sims - 4 mars 2009 19:00




 

Frågor och svar, när man bor på ett studenthem:



Var tog min lunch låda vägen?


I min student korridor gäller en så kallad 24 timmars regel. Det som inte rörts i kylen på 24 timmar tillfaller "upphittaren". "Upphittaren" anses dock ej ha anvar för att diska lunch lådan.  



Hur vet man att det bor en  manlig indier i sin studentkorridor?


Man kan notera det när man träffar en manlig indier och han säger att han bor här. MEN man kan också ana att det bor en manlig indier i sin studentkorridor när det blå köksgolvet har stora gula curry fläckar all-over. Eller när man kokat vatten i en kastrull och sedan snällt får sila bort riskorna ur sitt kaffe.



Hur vet man vad Mariestads enda matbutik har extrapris på denna veckan?


Man kan läsa det på reklambladet dom skickar ut, MEN varför inte bara kika på köksbänken? Denna vecka?, köttfärs. Defenetivt rå köttfärs över hela köksbänken. Och vi har inte en liten köksbänk, onej, 4,5m köksbänk med små slamsor rå köttfärs precis på varje centemeter.



Men det finns ju fördelar med att bo i en student korridor....

Bokar man en tvätt tid, så bokar man samtidigt upp en tid på pingisbordet i rummet brevid. Mycket praktiskt, motion och rena kläder samtidigt!

Problemet i min student korridor är att fler individer spelar pingis än vad dom tvättar, och det finns praktiskt nog inga tvätt tider på 3 veckors tid.



UPPRÖRD

UPPRÖRD
UPPRÖRD





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Sims - 2 september 2011 21:06

    Full rulle idag, massor av bilkörning. Trädgårdarna jag besökt har varit oväntat grönskande. Det måste vara den krispiga luften:-) Alla trädgårdsägare verkar känna varandra, och alla påstår att det bara är ett stenkast till nästa destinatio...

Av Linnea Sims - 1 september 2011 18:15

Med skräckblandad förtjusnig påbörjas nu mitt examens arbete. Det kommer att bli grymt skönt när (om!) jag kan ta min kandidat examen innan vintern.   Landade i Umeå i morse och har nu kört in i djupaste Lappland. & lyckans mig då "partygänget fr...

Av Linnea Sims - 22 april 2011 21:39


                      en riktig kvinna byter sina egna däck     ...

Av Linnea Sims - 11 april 2011 22:06

  Ja då har man jobbat några dagar och det är en trött men glad Linnea som faller i sängen... Idag startade vårens första agility kurs till råga på allt och det var roligt men utmattande. Vi fick verkligen en kanon start med vackert väder trevliga ...

Av Linnea Sims - 1 april 2011 14:07

  Full rulle med nytt jobb, avslutning av studier och flytt hem till götet. Vi har sista lektionen onsdag nästa vecka och då vore det ju toppen om haltande arbeten var inlämnade och studieuppehållet hos csn var kirrat. Sen ett par dar tillbaka börj...

Ovido - Quiz & Flashcards