Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

En god hundägare

Av Linnea Sims - 18 oktober 2007 10:58



Tre starka skäl till att jag är en god hundmänniska:



Barn & Familj

Jag har inga planer på barn för huvud taget dom närmsta 10 åren. Jag har aldrig riktigt förstått meningen med att skaffa unge, det är dyrt, dom är nakna, dom gör ifrån sig innomhus, säger olämpliga saker vid fel tillfällen, ifråga sätter saker ständigt, skriker så fort dom inte får som dom vill, slåss ostraffat, är vakna störredelen av dygnet och väsnas i mataffärer.


Det är inte så att jag hatar barn, men jag avundas ju helt klart dom som vill ha barn. Vilket underbart liv man måste ha för att faktiskt önska sig ett så eländigt livslångt bekymmer som ett barn innebär...


Mode & Trender

Stilletklackar, snäva kjolar och lösnaglar...? Vem har tid för sånnt? Och dessutom så har man knappt köpt ett plagg innan det är "ute". Passtell färgade shalar som inte värmer och handväskor som knappt rymmer en klicker.


Här gäller fleez-tröjor, kängor och galon ställ, matchande färger i mörkgrönt o svart. Året runt.


Café & Bio

Det finns inget värre än att gå på bio! Varför skulle det vara så himmla kul att gå på bio i sällskap med någon annan? Snacka om att ha en osocial relation till personen man tittar med. Då är det bättre att hyra filmen och ha en mysig hemma kväll eller att spendera tid på annat sätt tillsammans, ta en promenad med hundarna kanske...


Ett annat bra sätt att spendera pengar på är att göra ett café besök. Främst så är det svin dyrt! Därefter så är det ofta knökfullt på stans caféer.

Jag tycker det är gör mysigt att gå på café men det är defenetivt inte värt att betala 60 spänn för en kaffe och delicato boll...kalla mig snål.



Jato & Dessi





 
 
Ingen bild

Lina

20 oktober 2007 15:08

Haha!

 
Ingen bild

Camilla&Ida

20 oktober 2007 23:58

Vilket patetiskt liv du måste ha...... och det värsta av allt är att jag håller med i nästan varenda mening! Är det sådana som oss som kallas hundidioter ;-)

 
Benita och Armani

Benita och Armani

24 oktober 2007 16:04

Hej, hur är det med Jatos kennelhosta, har den gått över?? Ja det är inge roligt med hundar som inte får göra ngt, Armani har nu gått i koppel i 2 månader och vi vet ännu inte vad det är för fel på min lilla prins :( Hoppas allt är bra med er...kram från brosan

http://www.greenpearl.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Sims - 2 september 2011 21:06

    Full rulle idag, massor av bilkörning. Trädgårdarna jag besökt har varit oväntat grönskande. Det måste vara den krispiga luften:-) Alla trädgårdsägare verkar känna varandra, och alla påstår att det bara är ett stenkast till nästa destinatio...

Av Linnea Sims - 1 september 2011 18:15

Med skräckblandad förtjusnig påbörjas nu mitt examens arbete. Det kommer att bli grymt skönt när (om!) jag kan ta min kandidat examen innan vintern.   Landade i Umeå i morse och har nu kört in i djupaste Lappland. & lyckans mig då "partygänget fr...

Av Linnea Sims - 22 april 2011 21:39


                      en riktig kvinna byter sina egna däck     ...

Av Linnea Sims - 11 april 2011 22:06

  Ja då har man jobbat några dagar och det är en trött men glad Linnea som faller i sängen... Idag startade vårens första agility kurs till råga på allt och det var roligt men utmattande. Vi fick verkligen en kanon start med vackert väder trevliga ...

Av Linnea Sims - 1 april 2011 14:07

  Full rulle med nytt jobb, avslutning av studier och flytt hem till götet. Vi har sista lektionen onsdag nästa vecka och då vore det ju toppen om haltande arbeten var inlämnade och studieuppehållet hos csn var kirrat. Sen ett par dar tillbaka börj...

Ovido - Quiz & Flashcards