Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Katastrof osv.

Av Linnea Sims - 17 augusti 2007 10:23

Dom senaste veckorna har jagg jobbat mer eller mindre varje dag, o den tiden som jag inte spenderar på mitt arbete blir genast upptagen av hundträning. Min avsaknad av internet och förhuvudtaget elektronik håller på att gå mig på nerverna.


Då min nya brödrost (elin, peter, leo, johannes ni fyllde mitt liv med glödje) gör att elen hela tiden slår av har jag nu börjat vänja mig vid att leva bland levande ljus. Jag kan ju inte sluta rosta bröd nu när jag äntligen kan, men jag medger att det var mindre smart att klippa hundarnas klor i lågans sken... Dom kommer väl så småningom över det.


Nytt är väl att Mizty äntligen börjat löpa, hon skall förmodligen paras nästa helg. Spännande, men hon kunde ju löpt lite tidigare i sommras, nu går dom flesta planerna i stöpet det fattas bara att hon går tom.


Den lilla rakar ungen har finely blivit lite läraktig, på både gått och ont...

Vi väntar naturligtvis ett bra tag till innan vi börjar med lydnadens cirkus konster, men lite grundläggande vardagslydnad är inte fel.



Jag skall denna helg åka iväg till Sövde rh verk för utbildning, nu är det en katastrofutbildning på tre dagar som skall genomföras. Jag borde verkligen åka från Göteborg snart för att hinna i tid till uppsamlingen...

Imorgon skall resterande delen av räddnings gänget gå upp på slutprov, jag hoppas verkligen att dom går igenom. Jag har för mig att det blir deras sista chans att bli rh-förare. Håller tummarna!


Förövrigt skall jag försöka lägga in lite bilder i efterhand på JAto som liten och lite bilder från nu tid.


Ha det underbart/ Linnea


---------------------------------------------------------------------------------------

En full mans ord,

är en nykters mans tankar... 


 
 
Lina

Lina

19 augusti 2007 11:38

Ujujuj, nu kanske hon snart blir mor, den där svarta faran?

http://trollerna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Sims - 2 september 2011 21:06

    Full rulle idag, massor av bilkörning. Trädgårdarna jag besökt har varit oväntat grönskande. Det måste vara den krispiga luften:-) Alla trädgårdsägare verkar känna varandra, och alla påstår att det bara är ett stenkast till nästa destinatio...

Av Linnea Sims - 1 september 2011 18:15

Med skräckblandad förtjusnig påbörjas nu mitt examens arbete. Det kommer att bli grymt skönt när (om!) jag kan ta min kandidat examen innan vintern.   Landade i Umeå i morse och har nu kört in i djupaste Lappland. & lyckans mig då "partygänget fr...

Av Linnea Sims - 22 april 2011 21:39


                      en riktig kvinna byter sina egna däck     ...

Av Linnea Sims - 11 april 2011 22:06

  Ja då har man jobbat några dagar och det är en trött men glad Linnea som faller i sängen... Idag startade vårens första agility kurs till råga på allt och det var roligt men utmattande. Vi fick verkligen en kanon start med vackert väder trevliga ...

Av Linnea Sims - 1 april 2011 14:07

  Full rulle med nytt jobb, avslutning av studier och flytt hem till götet. Vi har sista lektionen onsdag nästa vecka och då vore det ju toppen om haltande arbeten var inlämnade och studieuppehållet hos csn var kirrat. Sen ett par dar tillbaka börj...

Ovido - Quiz & Flashcards