Direktlänk till inlägg 1 september 2007

IPO-R Tävling

Av Linnea Sims - 1 september 2007 22:32


Att mitt distrikt skall annordna en IPO-R tävling 2 september har väl inte varit helt okänt för mig, men från att hjälpa till lite här och var till att vara ansvarig är ett ganska stort steg.


Nyckeln till ett lyckat arrangemang är att vara väl förberedd! Jag var därför redan i tisdags ute på ett lämpligt område för ruinsök för att reka.

Omsorgsfullt stegade jag ut ett område, planerade legor, fixade med nycklar till gringar och ringde runt till folk som på ett eller annat sätt kunde hjälpa mig med deverse.


Jag fick tag på figgar, sementblandare,  sponsorer och elkablar.


I eftermiddags åkte jag igen ut till Lerum för att pröva legorna med hunden och märka upp gränserna med plastband för detta magnefika område.


Vid halv fem ringde kompisen och sa att sementblandaren var trasig, fem över halv fem ringde en figge som var sjuk, tjugo i sex gick jag in på området och upptäckte att någon hade städat undan 300kvadratmeter ruinsök och möblerat om resterande delen av området...


Så nu har jag varit igång likt en rabies smittad råtta hela kvällen med att planera området på nytt fixat med preseningar nya sementblandare och en extra figurant.


Därefter bar det iväg till Lerums BK för att hjälpa dom andra med miljöbanan och lydnaden. Kvart över sju ringer en av dom tävlande i spåret och medelar avhopp. Vilket betyder att det blir en timme över mitt på dagen om vi inte flyttar fram ruinsöket någon timma. = Ringa alla figgarna för att medela ny tid + ringa sementblandar killen och be honom gå upp en timma tidigare...


Imorgon går jag upp vid 5 prick! Jag skall desutom släpa med mig min vresiga lillebror (värsta tonåringen) som motvilligt gick med på att ligga figge. Han bad mig väcka honom en kvart innan vi skulle åka men frågade inte vilken tid på dygnet det innebar...det kanske är bäst om han är lyckligt ovetande.


Vi har 50 personer hemma på kräftskiva i kväll, så jag skall gå och vara social nu...


/Tävlingsledaren




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Sims - 2 september 2011 21:06

    Full rulle idag, massor av bilkörning. Trädgårdarna jag besökt har varit oväntat grönskande. Det måste vara den krispiga luften:-) Alla trädgårdsägare verkar känna varandra, och alla påstår att det bara är ett stenkast till nästa destinatio...

Av Linnea Sims - 1 september 2011 18:15

Med skräckblandad förtjusnig påbörjas nu mitt examens arbete. Det kommer att bli grymt skönt när (om!) jag kan ta min kandidat examen innan vintern.   Landade i Umeå i morse och har nu kört in i djupaste Lappland. & lyckans mig då "partygänget fr...

Av Linnea Sims - 22 april 2011 21:39


                      en riktig kvinna byter sina egna däck     ...

Av Linnea Sims - 11 april 2011 22:06

  Ja då har man jobbat några dagar och det är en trött men glad Linnea som faller i sängen... Idag startade vårens första agility kurs till råga på allt och det var roligt men utmattande. Vi fick verkligen en kanon start med vackert väder trevliga ...

Av Linnea Sims - 1 april 2011 14:07

  Full rulle med nytt jobb, avslutning av studier och flytt hem till götet. Vi har sista lektionen onsdag nästa vecka och då vore det ju toppen om haltande arbeten var inlämnade och studieuppehållet hos csn var kirrat. Sen ett par dar tillbaka börj...

Ovido - Quiz & Flashcards