Direktlänk till inlägg 29 september 2007

SM för räddningshundar

Av Linnea Sims - 29 september 2007 13:58



Fredag: passade mina två härliga kusinbarn, byggde stenslått, matade barnen, samlade stenar, lirkade loss stenar ur miztys mun, torkade bort yogurten från taket, torkade ren valpen, tittade på smurfarna, matade barnen, matade hundarna, tvätta av barnen tvätta av golv tak och stolar, tvättade av yougurten från dessi, förklarde för barnen varför jag och timmy hade gemensamt sovrum, sopade upp söndertuggade elkablar från golvet, bända loss elkablar ur valpens mun, leta efter dessi, förklara för barnen varför mizty inte skall apportera stenar, rädda valpen ur hästhagen, promenerade med barnen(utflykt 200m från huset tog ca 1 & 1/2 h)


Gick och la mig vid 1-halv två.


Klockan ringde vid 4 på lördag morgon, kastade mig upp spenderade 2 timmar i bilen med en CD fylld av klassiska låtar så som Mozart och andra "döda sedan länge" artister. Väl framme i Jönköping hällregnade det hela förmiddagen. Fick inget morgon kaffe. Låg figge i 8 timmar.


Carina med Ita ifrån västra tog 2:a priset!


Söndag kl 9, häll regn. Flyttade kartonger och möbler till flytt bilen, klara vid 2 tiden. Fått ny bil av sambon, JAG HAR SERVO! Sålt gammal skrothög för 6000 = världen är full av idioter jag behövde inte änns ljuga, snubben skulle ha vår kassa bil ändå...


Hyrt lastbil hämtat garderober, fickparkerat lastbil i Vasa stan.


Lärt mig Arabiska , Jato skall ha arabiska komandon för plan lydnaden...(fråga inte)

Jag kan ivarjefall säga: sitt,ligg,fot,hit,stanna,kryp,apport,hopp och "Dra åt helvete dommar jävel", inte illa för att ha lärt sig detta under endast en dag.





 
 
Benita coh Armani

Benita coh Armani

8 oktober 2007 13:47

Hej Linnea, har ni flyttat till Sthlm?? tänkte på att du skrev Vasa stan, men det kanske finns någon annan stans också :S
Låter roligt med arabiska, det skulle jag vilja höra på en tävling :)
Hoppas allt är bra med er....

http://www.greenpearl.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Sims - 2 september 2011 21:06

    Full rulle idag, massor av bilkörning. Trädgårdarna jag besökt har varit oväntat grönskande. Det måste vara den krispiga luften:-) Alla trädgårdsägare verkar känna varandra, och alla påstår att det bara är ett stenkast till nästa destinatio...

Av Linnea Sims - 1 september 2011 18:15

Med skräckblandad förtjusnig påbörjas nu mitt examens arbete. Det kommer att bli grymt skönt när (om!) jag kan ta min kandidat examen innan vintern.   Landade i Umeå i morse och har nu kört in i djupaste Lappland. & lyckans mig då "partygänget fr...

Av Linnea Sims - 22 april 2011 21:39


                      en riktig kvinna byter sina egna däck     ...

Av Linnea Sims - 11 april 2011 22:06

  Ja då har man jobbat några dagar och det är en trött men glad Linnea som faller i sängen... Idag startade vårens första agility kurs till råga på allt och det var roligt men utmattande. Vi fick verkligen en kanon start med vackert väder trevliga ...

Av Linnea Sims - 1 april 2011 14:07

  Full rulle med nytt jobb, avslutning av studier och flytt hem till götet. Vi har sista lektionen onsdag nästa vecka och då vore det ju toppen om haltande arbeten var inlämnade och studieuppehållet hos csn var kirrat. Sen ett par dar tillbaka börj...

Ovido - Quiz & Flashcards