Alla inlägg den 3 april 2008

Av Linnea Sims - 3 april 2008 15:09

Äntligen var man ledig!


Förmiddagen har ja spenderat uppe på MHS med de svarta djuren.


Mizty har tränat lydnad, det såg inte så pjokigt ut. Jag fattar inte varför hon inte kan vara hälften så bra på tävling!?


Sist tävlade vi ju i kallebäck, den 23 mars eller nåt sånt. Och hon reste sig på platsen + nollade hoppet! Apporteringen kunde varit bättre och resterande gick ganska hyfsat. suck!


Jato tränade lite lydnad, han har fattat ingångarna nu, det är inte utan frågetecken, men med en liten påminelse och sen går det som på räls.

Vi har även mjuk startat lite på agilityn, hoppet är en klar favorit, lika så däcket. Vippen är lite läbbig men det blir bättre. vi hård tränar ju inte precis. slalom ingångarna så springer han bara fram o tillbax tills det klickar, ingen hjärna där alls.


I morse när jag va i affärn o handla passade den jäckeln på att käka upp halva bildörren, timmy kommer att få krup när han ser det. Så resten av dagen skall vi nog träna uppbindning och passivitet. Jag har skaffat järn vajer vid det här laget. Tre läderkoppel och en spårlina har den lilla knippsat. och det är inte så att han knippsar kopplet och sticker iväg och gör något roligare, för det mesta knippsar han kopplet, ser sig om, o lägger sig ner. väldigt irriterande!


I Söndags klarade jag mitt fys-test på brandstation! Det var på håret!

Men jag grejade det!


Ha det gott 


Ovido - Quiz & Flashcards