Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Linnea Sims - 10 juli 2007 20:45

Jobbat ett kort fm pass idag, typ min 3 gång jag står ensam och utan att skryta kan jag faktiskt säga att jag nästan fått kläm på det.

Synd baa att man får pengarna en månad efter...PANK!


Raggade upp en frivillig figge idag, Lina (älskar dig) låg figge i 3 omgångar ute i mörka skogen för mizty. Hon e bara så jäkla smar, (mizty allså) så fort jag skicka tommt travar hon slappt ut ca 5 meter gör en mini lov och kommer tillbaka. Ligger det någon där ute så gör hon en rivstart helt klockrent ut ca 150m vänder upp i vind och hittar. Jag kör ganska mkt med vinden i ryggen för att hon skall lära sig att gå ut ordentligt. Men så fort det är tommt blir det en fem metare igen... Ahh! Vi skall ju göra eftersöks prov för polisen om ett tag, det kommer aldrig att gå vägen...

Måste fixa ett sök gäng som håller till i skogen. Mitt rh-gäng tränar bara inför sina slutprov nu i augusti, vilket är fullt förståligt, men jag måste träna skogsök!


Jato har gått sitt första spår idag! Det finns väl inte så mkt att säga om det kanske,men vi har gått om tid att jobba på det. Det var kanske 5 meter långt ca 5 min gammalt. Han lullade väl mäst runt tyckte jag. Men men. Det kommer nog. Han har även blivit passad då jag jobbade idag, han var hos lina och lekte med tristan (BC) och satte på Björn (new fouland) han vet redan att han är ämnad för avel!... Byracka.


Dessi fick göra ett uppletande... Jag visade på avstånd var jag la hennes gigantiska dummy, ändå snubblade hon på den tillslut, och inte änns då var hon riktigt säker på om det var "hennes" ...typiskt henne, hon blir bara inte bättre, ändå tycker hon det är ganska roligt.


Ja Ja, jobba 11-21, inte särsilt skoj.

God natt.


Ovido - Quiz & Flashcards