Alla inlägg den 29 juni 2007

Av Linnea Sims - 29 juni 2007 21:10



Min förmiddag förut:

Gå upp vid 11-tiden, få en puss av den nästan morgon pigga belgaren.
Varsamt väcka min Bearded collie som sover jämte i sängen.
Brygga Kaffe
Väcka min bearded collie som råkat somna på annat ställe.
Förtära kaffe kombinerat med morgon promenad i skogen.
Äta frukost, dricka kaffe.
Plugga, dricka kaffe.
Väcka bearded collie som inte märkt att jag håller på att åka hemifrån.
Ut och träna hund, luncha ute och dricka kaffe.
Därefter kommer folk hem från jobbet och resten av dagen är förstörd.

Min förmiddag numera:

Kasta mig upp ur sängen för att hinna vakna innan Jato gör det kl: 05.30
Se till att ha kläder på mig och kaffet i handen då valpen vaknar kl: 06.00
Lirka ut Beardisens öra ur valpens mun, rädda valpen från belgaren.
Gå ut med Jato. Lirka ut snigeln ur munnen
Öva inkallning.Lirka ut byxbenet ur munnen
Kaffet närmar sig munnen, NEJ! Inte ut på vägen...
Springa ikapp Jato ut på vägen,
Stoppa morgontrafikanterna iklädd rosa pyjamas och gummistövlar,
Be om ursäkt
Lirka ut snigeln ur hans mun,
Öva inkallnig, få snigeln på pyjamas byxan.
Ge Jato mat
Hälla ut det kalla kaffet, Brygga nytt kaffe.
Rädda beardisen från Jato, rädda Jato från belgaren.
Gå ut = läs kursiv stil ovan en gång till...

Komma in byta kläder hälla ut kaffet, be om ursäkt så mkt till tikarna som nu i protest krupit in under soffan och vägrar komma ut.

Därefter kommer folk hem från jobbet och ser när Jato somnar sött och sover 4 h i sträck. "Vilken trevlig valp du har fått, lätt att ha och göra med..."


Men det är defenetivt värt det.

Allt för mig.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards